Sunday, February 21, 2010

Praktikal

salam, dh lama xupdate. saje malas. haha busy dgn macam2 menda yg memeningkan kepala. Cuti raya cina gi langkawi jap. at last aku dpt gak gi kat jambatan tu. mula2 ketar jugak tp last2 siap lompat2 lagi.. hehe



gambar masa praktikal kat Johor


dulu masa prktikal mmg xtau pape pun pasal ladang ni. ye la biasa la masuk estet pown dh part 2. beruntung gak sbb masa part 1 xkene praktikal kat dalam ladang UiTM tu. kalau x susah oo.. menyeksakan.

praktikal kat Ladang Sembrong ni mmg enjoy la sbb jauh gile nak masuk dalam ladang tu. lokasi antara Renggam dan Layang-layang.

sebulan kat sane dengan melanyak moto saudara Kholis ni mmg pengalaman yg best. antara pengalaman yg best masa tu


  • Bila ribut datang tmpt tu akan jadi sasaran kilat. Rumah yang aku tinggal pernah keluar kilat dari Kotak Meter. Sonok gile tgk wlaupun takot2 kene smbar skali. rugi x dak camera masa tu.
  • Makan buah mata kucing hutan yg besar bapak. rasa sama dengan buah mata kucing cuma bezanya besar macam buah manggis. memang sedap. aku bantai sampai 4 kg. bukan senang nak dpt. orang ckp kalau makan banyak nanti demam tp aku makan x dak pape pon. layann.
  • naik moto dari Renggam sampai ke Segamat johor gi umah Nazmi pastu minggu depan dari Sembrong ke Danga Bay semata2 nak tgk Sure Heboh masa tu.
  • Dari Institut Pertanian Air Hitam (IPAH) tmpat Peot praktikal aku gerak ke sembrong kat renggam pukul 4 pagi. mmg seram dan gelap tp redah je sbb nak masuk keje kol 6.30 (rollcall)
  • sesat masa nak balik dari Danga bay ke Sembrong. dengan ujannye aku singgah kat kedai ni, tanya jalan ke sembrong mane? dia tunjuk pastu dengan belas kasihan dia ajak aku tdo rumah dia. hehe asal la aku tolak. isk2 kot2 ada anak dara


uii banyak lagi. tp tu la 1st praktikal aku sebagai dak DPIM UiTM Arau Perlis

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .