Saturday, May 29, 2010

katering


salam, minggu yang cukup mengenyangkan sebab ada banyak kenduri. nak dijadikan cerita aku pun kebosanan dan kekontangan duit. join la katering ni. hehe walaupun sebelum ni dah pnah join.




tak aku sangka sbb makin lama stail kenduri dah makin berubah. ingat lagi masa aku tingkatan 5 atau masa 2005 dan sekitarnya. bila kenduri hanya akan ada lauk pauk dan air sirap je. lauk kebiasaanya Ayam masak merah, Dalca, daging dan lain2 yang standard la.



tp sekarang ni dh makin berubah, air macam2 ada. kali ni air yang dowang sediakan Air asam, Air keladi dan Air tembikai susu. xsempat nak snap gambar sbb busy. orang masa aku buat katering tu hampir2 dekat 2000 orang. humaihh sibuk giler




menu dia Ayam golek, daging, dalca, masak lemak nangka. tp ikut kepada kemampuan tuan rumah la. ada yang sediakan udang dan macam2. sekarang ni dh makin banyak berubah. kot masa aku nanti kawin macam mana la ek. hahah


keje dari pagi sampai ke petang dan alhamdulillah aku enjoy la walaupun berbasah dalam hujan. hehe







TinyPic

Wednesday, May 26, 2010

lil G






My Lil G.. itu adalah nama pangilan kepada jentera baru aku. hehe disebabkan AFH dah jadi kenangan dan sekarang ni aku dah bukak inventori baru. AHD 819


Buatan Modenas Malaysia, 130 cc dan kacak bergaya. aku sebenarnya peminat modenas. ye la dari dulu tgk cm best je. Kristar aku dulu 1st batch aku beli. tu yang sayang sangat tu.



Bercakap tentang GT 128 ni. ada seorang jejaka bernama Syed Ahmad Abdul Hadi Syed Hussien yg menjelajah dari Malaysia sehingga ke kota London dengan menaiki Jentera GT 128 ni. Maklumat Lanjut Layari website beliau



http://iamalaysian.com

wish u gud luck on ur journey..

p/s : sebenarnya dh lama dh bli. tp baru nak tunjuk. hahah stakat ni pnah gi 160 km/j - hebat2

TinyPic

Tuesday, May 25, 2010

silap langkah



kadang2 manusia silap langkah, macam permainan catur gak. silap langkah sedikit mungkin kita akan korbankan banyak perkara dan kadang2 diri kita sendiri

kesilapan kita kadang2 bukan dpt dilihat masa tu gak tp mungkin pada masa akan datang.

hidup ini banyak menenpuh persimpangan. kadang2 kita silap wat keputusan lalu memilih jalan yang salah. hanya kerana kesilapan yang kecil kita buat akibatnya terlalu teruk.

semoga kita bijak dalam membuat keputusan.


video

TinyPic

Monday, May 3, 2010

Gambar Kreatif dan Pelik Dalam Hidup Aku

salam, haa sepanjang perjalanan hidup aku ni ada gak la aku merantau2 di atas muka bumi ni. banyak gak perkara pelik dan kreatif yang aku jumpa. haa antaranya ialah


tali pinggang yang dibuat dari kaset. Gambar diambil dari sorang pelajar kat Medan Indonesia. Respek gile. Abes kreatif tu. Tabik!!

gambar yang diambil dari atas bas. Lokasi kat Thailand. Agak2 Ape tu?

AL- BAIK ! tp kuih yang dowang buat Sedap wooo!!
Lokasi Medan Indonesia



kalau kat Malaysia pakai banner tp dowang pakai Bunga. Hebat dan kreatif. Tabik!! Lokasi Medan Indonesia lagi.

Kubur anjing. pertama kali aku tgk. aku cari gak kat situ xnampak pn cam kubur. tapi pape pun Hebat!! Lokasi W.P Labuan.

Penyu ini dikatakan dijumpai bersama spek mata hitam. percaya atau x? terpulang... Lokasi Pantai Batu Buruk Terengganu.

Enjoy.


TinyPic

Sunday, May 2, 2010

Kepada yang kecewa dan sedih


salam, saje nak berkongsi sesuatu dengan seseorang ni. asyik sedih memanjang je. kecewa ape ntah. aku ada beli satu buku karya Dato' Harun Din.


Ikhtiar Penyembuhan Penyakit dengan Ayat-ayat dan Doa-doa Mustajab




so ada sumting yang nak kongsi buat mereka yang putus cinta dan kecewa atau sedih dan mungkin sewaktu dengannya.

caranya :

letakkan tapak tangan pada dahi atau pun bahagian dada kemudian baca ayat dibawah ni, lakukan isyarat membuang. insyallah dengan izin Allah.

Surah Ar-Ra'ad ayat 39


Allah menghapuskan apa jua yang dikehendaki-NYA


kredit kepada : http://bukuharundin.com/

Falsafah Catur




salam, kita bincang tentang Falsafah Catur. Tak semua orang sedar tentang hal ni kan. Kebiasannya bila king kalah semua akan kalah tul kan? tp selagi king tak kalah semua masih boleh berfungsi. woaaa!! hebat (kataku yg tak reti main) King tu bertanda apa? Salib bukan? bermaksud agama.



bila kita pikir balik falsafah catur ni kan rasanya ada satu mesej yang perlu kita sedar. KING tu sendiri ibarat agama. andai agama hancur maka hancur semuanya, ibarat bermain caturkan.


bila king atau agama itu tak kalah, tak checkmate kita boleh main sampai tinggal king sekor je kan? tp kalau baru je mula kuda pe sume jadah ada tp king kalah. semua kalah kan?





tandanya bila pegangan agama kita hancur, tak guna la apa pun didunia nih. tp kalau agama tegak berdiri semuanya akan bangkit semula.


jangan silap pulak. kita ambil satu falsafah untuk diibaratkan kepada agama kita ISLAM. bukan menyamakan islam dengan agama lain. ibaratnya kalau islam berdiri teguh di hati masing2. datang la apa pun kita tetap teguh tapi kalau Islam hilang hanya tinggal nama. bayangkan apa yang akan terjadi.



renung2kan dan selamat beramal..
 
Copyright © .