Sunday, August 22, 2010

3 idiots





salam, lama x update. malas plak nak update kadang2, tp pape pun ni blog aku kan. ada ku kesah ape orang nak ckp.

kisah mula kat stau kedai makan. sedang aku lepak2 datang la sorang sahabat aku sorang ni. makan la sembang2 then smpai satu masa. lebih kurang cmni la.

dia : kamu ada tgk cerita 3 idiots?
aku : ada jugak tgk tp malas nak download la. best ke?

dia : best la. memang layan cerita hindustan tu
aku : ye ke? aduh aku lemah citer hindustan ni. tamil layan la

dia : Try la download tengok.




balik tu aku pun download la. dan bila aku tgk. perghh!!! meleleh air mata tengok kot (perumpamaan) aku xdak la meleleh tol2 air mata tu. tp cerita ni memang banyak pengajaran. trasa kot student macam aku ni. lebih kurang sinopsis dia cmni.

cerita tentang 3 orang pelajar kolej engineering. sorang ni memang tak nak jadi engineer tp pasal ayah dia paksa kan terpaksa la, sorang lagi ni terpaksa sebab nak tanggung famili dia yang miskin amat2. lagi sorang yg hebat ni dia just gantikan tempat orang len je untuk dptkan dgree.
yang paling best dia cuma nak belajar je bukan nak dapatkan degree.


filem ni banyak pengajaran dia. aku paling suka bila dia ckp

belajar bukan macam mesin tapi belajar dengan hati
File:Threeidiots2.jpg

TinyPic

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .