Saturday, December 11, 2010

Dia





assalamualaikum, hari ini hari ahad. dan aku masih kat shah alam ni. bertambah2 kebosanan dalam diri aku ni tapi apa yang aku boleh buat selagi urusan kat sini tak selesai lagi kena la duduk sini lama sikit.

aku rasa pelik dengan perasaan ini. kadang2 ada orang benci untuk jatuh cinta lagi sebab takut dikecewakan lagi. walaupun aku pun rasa macam tu jugak tapi setiap dalam hidup ini ada risiko sendiri. nak berjalan keluar rumah pun ada risiko. risiko untuk kita terjatuh, risiko untuk kita dipukul atau risiko untuk kita dikecewakan lagi.




memang kita perlu membuat keputusan yang terbaik dalam hidup tapi kita hanya manusia biasa yang merancang dan Allah yang menentukan segalanya. tapi semua itu tak bermaksud kita tak perlu berusaha. yang penting pegangan dan prinsip kita untuk hidup.



pada aku hal jodoh ni dah tertulis dah dalam luh mahfuz seandainya insan yang lahir dari rusuk kiri aku ni dengan izin-Nya akan kembali ke pangkuan ku. akhirnya terpulang pada aku sendiri sebab dah ditetapkan jodoh lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan sebaliknya.



tahun2 berlalu banyak perkara yang telah terjadi dalam hidup aku dari sekecil2 perkara sehingga perkara yang aku sendiri tak pernah jangka dalam hidup aku. buat masa ni biar aku baiki diri aku dan jadi insan yang baik dan soleh. hal2 lain semoga dipermudahkan oleh Allah.


p/s : for sumone dat i care but not love
TinyPic

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .