Saturday, December 11, 2010

Kerja


salam, kembali menulis di blog aku ni selepas lama senyap. haha peduli ape sebab ni blog aku. ada sebab2 yang membuatkan tangan aku ni kaku untuk menulis dalam blog ni. banyak perkara yang terjadi dalam hidup ni yang boleh kita kongsi bersama.


Dalam diam kita dh lepas tahun baru cuma tahun baru islam ni kurang skit sambutan dari tahun baru masihi. tapi apa pun air yang keruh harus kira buang dan gantikan dengan yang baru.


baru2 ni aku ada kerja dalam UiTM sebagai penjual bunga yang hebat :) tak ada la hebat sangat cuma sambil2 nak cari duit lebih nak beli laptop baru. dalam kerja ni mak aku selalu pesan satu perkara :

kerja dengan hati yang ikhlas dan jujur. jangan menipu


berkat pesanan mak aku tu alhamdulillah jadi orang aku sekarng ni. bukan senang nak cari orang yang jujur dalam berkerja ni. kadang2 ada yang pecah amanah. curik duit tokey dan macam2 lagi la. teringat satu pesanan dari seseorang yang malas nak ingat nama dia.

ikhlas ni urusan kita dengan Tuhan tapi bila kalau kita bekerja itu urusan kita sesama manusia jadi kita perlu dibayar atas usaha kita.




tapi orang kata kalau kita kerja dengan rajin dan amanah nanti insyallah akan dapat balasan. kalau gaji tak setimpal itu bukan masalah. balasan tuhan lagi bermakna. Alhamdulillah... tapi dalam meniaga ni kalau kita tak jujur dan tak ikhlas Allah akan membalasnya.


tak lama masa tu jugak jadi tapi bukan nak salah sangka. mungkin ni satu pesanan Allah kerja kena ikhlas tapi wallahualam. contoh macam ribut kat tapak konvo.






p/s : bukan nak salah sangka tapi mungkin ada hikmahnya ribut kat tempat konvo ni.


TinyPic

3 comments:

MEGUMI KAZAMA said...

wow...abg2,brape ea bunge2 2???nak beli la..heheheh..tp bkn skg la..nk survey dlu..nk prepare duit...igt nk bli tme kakak org konvo next year t..

Aku Alip said...

haa dalam budget rm50 pun leh. tp ikut kedai la. kedai abg ada yg rm35 je. ikut keadaan gak ar tp kalau abg keje masa tu leh ar abg kasi diskaun. hehe

MEGUMI KAZAMA said...

ea???xmahal jgk la..ley support lg..heeee...
kakak org myb grad kt arau..tp mmg arau da pon...klu x brubah la..kn best klu tme 2 pon abg ade..heeeee..xsure la plak dpt dtg ke x tme kakak org 2 konvo..

Post a Comment

 
Copyright © .