Thursday, January 21, 2010

ketika cinta bertasbih

salam.. semalam aku tgk citer bila cinta bertasbih, ada 2 episod kan aku dh tgk dua2 dh. memang seronok gak tgk citer indonesia yang berunsurkan keagamaan ni.. macam citer ketika cinta bertasbih, ayat2 cinta dan ... tu je kot yg aku tau.. haha

cuma kadang2 aku terpikir, orang yang baik semuanya dijodohkan dengan yang baik,

perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat
dalam citer tu semuanya nak jodohkan anak dia dengan kiyai, dengan imam dan sebagainya yang mana taraf dowang tinggi, ilmu agama lepasan al - azhar. tp bila pikir balik ttg diri sendiri. Ya Allah sape la diri aku ni di sisi NYA. ibarat langit dan bumi. dosa yang telah aku lakukan, ibadah aku diterima atau tidak. iman ku yang kadang2 naik kadang2 nafsu menang. aku takut bila Allah turunkan dugaan yang aku sendiri tak dapat nak tempuh. tp aku yakin selagi mana aku beriman kepada ALLAH insyallah dengan izin-NYA aku dapat lalui.. sekadar renungan.. aku terbaca blog kereta mayat. agak seronok dan banyak memberi pengetahuan. http://keretamayat.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .