Thursday, March 25, 2010

Silap laa


I'm not calling for a second chance,
I'm screaming at the top of my voice.

Give me reason but don't give me choice.
'Cause I'll just make the same mistake again.
james blunt -second chance

salam,



hidup ibarat kereta di atas jalan raya di malaysia, tak sah kalau tak masuk lopak atau lubang yg boleh menggegarkan kepala otak pemandu dan penumpang.

cmtu la ibaratnye kita manusia dengan kesilapan. kadang2 kita diberi peluang kali kedua tpt masih jugak buat kesilapan yang sama. nak buat macam mana ada sesetengah orang degil dan mudah lupa dgn apa yg dh dialaminya..

macam dosa kita pada Allah. tiap2 saat kita dalam tak sengaja akan membuat dosa atau kesilapan yang kita sendiri tak sedar. kita sujud pada-Nya mohon keampunan tp esok buat lagi.


manusia ni pelik. Pada siang hari dia membuat dosa, Petang dia bertaubat tp malam dia melakukan dosa tu semula. Iman senipis kulit bawang tak kemana akhirnya. tp siapa sangka sekecil2 sarang labah2 tu adalah bahan yang paling kuat di dunia. dengan izin Allah semuanya akan berlaku..




Manusia tak boleh lari dari kesilapan. cuma yang penting sejauh mana kita amik berat ttg kesilapan tu. ada orang mmg tak ulangi kesilapannya tp ada orang akan ulang-ulang dan ulang smpai mati.

Semoga aku sedar dgn kesilapan aku dan aku akan jadikannya iktibar bukan rujukan.

yeehaaa!!! maafkan kesilapan aku

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .